zondag 14 augustus 2016

KAST EN SFEERPLAATJES

 Nu al de muren in de kamer een nieuw kleurtje hebben (Gritti) kwam de kast in de kleur Graphite niet zo mooi meer uit, de kast was te opzichtig, mede door de bijna zwarte kleur. Ik besloot er kalkverf op te zetten in de kleur Nero, want mijn andere twee kastjes in de Nero waren zo mooi...dacht ik...mede door het vele licht wat op deze muur valt, was dat dus geen goed idee...het leek een beetje blauwig. Wat nu...Ik wist zo gauw niet welke kleur ik dan wel wilde. (mijn andere twee kastjes zijn trouwens niet blauwig)
Ik besloot om heel de kast kaal te maken, dus ook de oorspronkelijke lak en beits lagen. Met een verf afbrander heb ik eerst zoveel mogelijk eraf gehaald, daarna schuren en schuren..totdat ik het onbewerkte eikenhout weer had.
Ik ben in totaal twee weken aan het afbranden en aan het schuren geweest, dus dat is best wel snel gegaan.
 En toen begon het gepieker, want wat ga ik erop zetten...ik wilde eens wat anders dan loogbeits. Opeens dacht ik aan een tip van een vriendin, dus naar de bouwmarkt, het is beits/lak van Rambo geworden in de kleur Mystic Ebben. Na het opbrengen met een kwast, heb ik de kast laten drogen, en daarna weer schuren en schuren, alles er weer bijna af. In de nerven blijft het dan zitten...ik ben er ontzettend blij mee, had niet gedacht dit resultaat te bereiken.
Toen de deuren klaar waren, heb ik even
gekeken of het er wel bij paste.

Stapelen blijft zo leuk om te doen.

Hier hou ik zo van...Hoorntjes...oud hout...steen...

Witte Zonnehoeden in de tuin


Alle planten bloeien nu in de tuin, maar mijn favoriet is toch wel de Japanse Anemoon...ook wel Herfstanemoon...en Herfst was het de afgelopen dagen wel.

Tot de volgende keer.
Inge