vrijdag 8 januari 2016

DE VLOER

 Allereerst wil ik alle lezers van MY CHOICE een fijn jaar toewensen. De houten vloer in de kamer moest al een tijdje onder handen genomen worden, een klus waar we nou niet bepaald op zaten te wachten, en dat bleek terecht. het begon met een schuurmachine waar géén afzuiging opzat..en een andere was niet beschikbaar, dus toch maar schuren. En dat hebben we geweten.
Het hele huis zat onder het stof, tot in de keukenkastjes toe...nou ja, dacht ik...dan begin ik ook maar gelijk aan de grote schoonmaak. Na het schuren hebben we de vloer in de amoniak gezet, wat een stank zeg...en allemaal voor niets, want de volgende dag werd hij GEEL. Naar de vloerenboer geweest, die gaf ons een soort olie, waardoor de vloer weer een koper/oranje waasje kreeg, en dat was ook niet de bedoeling. Op de foto hiernaast goed te zien...even wist ik het niet meer.
 Ik wist wel wat voor vloer ik wilde, een gebleekte matte iets wat ´vuile´ vloer, toen heb ik besloten om de vloer met een handschuurmachine helemaal af te schuren, plank voor plank, en toen kwam tevoorschijn wat ik wilde zien...daarna heb ik de vloer afgedaan met clhoor, pure clhoor...en nu is hij mooi aan het vergrijzen, precies wat ik bedoelde. Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar het is het dubbele werk wel waard geweest.
En toen zat ik nog met al dat stof door heel het huis, ben ook maar gelijk begonnen met de schoonmaak...ik ben ook nog dingen aan het veranderen in de kamer en in de serre, daar kom ik nog op terug. De Kerstperentak heeft een tweede leven gekregen...de houten klosjes had ik al, en het leek me leuk om ze in de tak te hangen, de pot staat in de keuken, die ondertussen weer helemaal schoon is. En de styling gaat RUSTIGER worden.
Pure materialen...ROEST...STEEN...HOUT...

DONKERE ITEMS...ik houdt ervan.

Zoals ik al eerder zei, er is veel veranderd in de kamer, ik ben op zoek naar meer RUST... er zijn spullen uit, en er komen andere spullen terug...het is nog niet helemaal klaar, dus wellicht een post voor de volgende keer.

Fijn Weekend,
Inge