dinsdag 13 oktober 2015

ZOLDER ENZO

Net voor de Vakantie in Juni, ben ik begonnen met de zolder/logeerkamer.
Ik had al eens eerder de boekenkast geverfd, maar er zat kleurverschil in met de wandjes, dus heb ik alles opnieuw gedaan. De kleur van de wandjes is Persian Grey, blijft toch mijn favoriete kleur.

De kap wilde ik eigenlijk niet opnieuw doen, maar ach...ik ben nu toch bezig, waarom ook niet.
Dit keer heb ik gekozen voor de krijtverf van Carte Colori, in de kleur is Sculptura... De kroonluchter hing er al, wel heb ik de witte hulsjes een laagje paste wax gegeven...nu zijn ze mooi verouderd.

Ik vind de combinatie Persian Grey en Sculptura heel goed geslaagd.

Het bed was een wit Ikea bed, wat ik in de roestverf gezet heb. de roestverf is van ´t stilleven...ik heb het wel moeten lakken, waardoor het effect iets minder wordt, het gaf toch een beetje af op het beddengoed.
Het beddengoed is linnen en van de H&M.
Zo was het eerst.

Zo is het nu, de boeken heb ik opgeruimd.
Daar keek ik toch niet meer in.
Deze vazen heb ik ook geroest, en niet gelakt.



Aan beide kanten van het bed hangen deze consoles, ik had deze al, maar heb ze in de muurvuller gezet, voor een ruwer uiterlijk.
Daarna heb ik ze geverfd met sterk verdunde kalkverf, in de kleur Gritti. Mijn man heeft er nog planken voor gemaakt, die ik weer in de loogbeits gezet heb.
Een warme plaid in mooie grijstinten.
De plaid is van de H&M

Een Frans oud Luik.

En nog een Bankje, met van alles erop.


Ik ben toch blij dat ik de hele zolder aangepakt heb, want de kleurencombinatie is nu veel mooier.

Vorige week zag ik bij het grootste tuincentrum van Nederland, goudkleurige kandelaars staan. Ze waren wel erg kitch...het model was goed...ik kan er wel wat mee...ze waren al ruw, dus dat kwam goed uit, ik heb ze alleen in de kalkverf gezet...in de kleur Gritti.


Mijn man heeft nog een zuil gemaakt, en ook deze pot
heb ik geroest, kan ook buiten.
Wat druivenstronken en een mos bal, klaar voor het Najaar.

Deze krans heeft een tijdje binnen gehangen, maar werd wel erg droog, nu hangt hij onder het afdak.
Ik heb hem opgepimpt met rozenbottels.

Ben alweer met een nieuw klusje bezig, het verwijderen van het behang op onze slaapkamer...wat op de lambrizering zit. Daar ben ik iets anders mee van plan.
Wordt vervolgd.

Tot de volgende keer,
Inge