zaterdag 17 oktober 2015

ROESTVERF



Ik krijg ontzettend veel vragen binnen over de roestverf die ik gebruik.
Daarom heb ik besloten om er post over te maken.
De roestverf van ´t Stilleven koop ik in een setje, alles wat je nodig hebt zit erin..ik kocht deze bij de P*raxis.
In het doosje zit...primer...de roestverf (deze verf bestaat uit ijzerdeeltjes) en een flesje aktivator.
Er zit ook een duidelijke gebruiksaanwijzing bij, en twee kwasten.
Niet alles hoeft in de primer, ijzer toevallig wel, nadat de primer droog is, zet je er ijzerverf op, en als deze iets ingedroogd is, maar nog wel nat, ga je er met de aktivator over, je ziet snel de kleur veranderen, na zes uur is de aktivator uitgewerkt.
En is je voorwerp mooi geroest.
Het kan zowel binnen als buiten.
De Franse vaas heb ik behandeld, buiten roest het nog wat door.

Als het nat wordt, is de Vaas donkerder,
zo is hij in droge toestand.

 Op de tuintafel staan twee Franse potten...ik heb er veel, want ik blijf ze ontzettend mooi vinden.
De potten heb ik ook in de roestverf gezet.
De kransen had ik eerst binnen, maar op een gegeven moment wil je wat anders, dus nu komen ze hier goed van pas.

In mijn opslag had ik nog twee zilveren ballen met een puntje...om de ballen heb ik mos gewikkeld, het puntje heb ik geroest.

Het logeerbed moest ik een lak laagje geven, waardoor het
effect wel iets minder wordt.



De haakjes op het regaal...

het rendierhoofdje kocht ik bij het tuincentrum, ze waren wit..en wat zijn die proefpotjes van Carte Colori dan handig...online te bestellen, en meestal de andere dag al binnen.
Het rendierhoofdje heeft de kleur gritti.
Ook het draadstaal van mijn zelfgemaakte ornamenten, hebben een laagje roest.
In de spiegel zie je dat het behang weg is, waar ik ontzettend blij mee ben...wat een rust...nu moet de vide er ook aan geloven...want daar zit het ook.
Die krijgt trouwens een ander kleurtje, ik ga de Rustica van Painting the Past daar uit proberen.
wegens drukte zet ik het reageren even uit...
Fijne Zondag,
Inge