vrijdag 26 september 2014

CONSOLES

In plaats van nachtkastjes naast ons bed, hebben wij consoles opgehangen.
Vorig jaar heb ik ze voorzien van een laag grijze verf, en daarna behandeld met Paste Wax.
Het was nog niet echt naar m´n zin, het moest stoerder...ik leg er steigerplanken op bedacht ik...mijn man heeft ze aan elkaar gelijmd, en daarna heb ik de planken een grey wash gegeven.
Omdat ik veel vragen krijg hoe ik dat doe met die wash, leg ik het verderop uit.



Ik maakte een ´nieuw´  lampje van een oude tafelpoot.
Ik heb er van alles en nog wat opgesmeerd, om een zo verweerd mogelijk uiterlijk te krijgen.
het kapje heb ik eerst geverfd met een matte muurverf, en daarna een laagje Paste wax gegeven.

Een paar houten ballen en een oude knop maken het plaatje af.

 GREY WASH...
In een schaaltje doe ik een beetje matte muurverf, verdunnen met veel water, ik doe het op gevoel, niet te dun, niet te dik. Dan met een schuursponsje goed inwrijven, even laten intrekken, en met een oude doek het overtollige er weer afhalen,
En laten drogen.
Geen asparagus tak meer kunnen vinden, bij het Markthuys
de meest dorre rozenbottel tak uitgezocht.

Tafeltje weer iets anders 





Welkom nieuwe volgers.
Ik wens iedereen een fijn weekend.

Liefs,
Inge